dimecres, 28 de setembre del 2011

Avancem amb la nostra eina col·laborativa: "El Bloc"

Resum Classe 26.09.2011

Per qui no sàpiga encara que és un bloc, tècnicament el definirem com un lloc web periòdicament actualitzat que recopila cronològicament textos o articles d'un autor o diversos autors, en què apareix en primer lloc el més recent, on l'autor conserva sempre la llibertat de deixar publicat el que consideri pertinent.
En altres paraules, és una eina que serveix per exposar i intercanviar idees, una eina de publicació i comunicació que està especialment preparada per organitzar i emmagatzemar tota la informació, etc.

Cal destacar que aquestes definicions com d'altres relacionades amb el bloc i tot el seu àmbit, les trobarem en el llibre que hem de llegir "Usos educatius dels blocs. Recursos, orientacions i experiències per a docents", una eina molt important per poder definir l'estructura del nostre bloc, la funció que li donarem i totes les característiques generals que haurem de tenir en compte a l'hora de crear-ho.

Però, com es crea un bloc?  Veieu el següent vídeo on veureu tot el que hem treballat fins ara:

 

La classe d'avui, va començar analitzant el bloc d'una companya per avaluar la seva estructura, format, etc., i veure quines característiques encara no ha tingut en compte.
Seguidament, varem repassar l'activitat penjada al "Suro" sobre el vídeo: Interactivitat de la pàgina Edu.3 cat, l'objectiu del qual era conèixer com es penja un vídeo al bloc.
Hi ha dues maneres de fer-ho depenen de l'origen del vídeo:

1. A l'hora de redactar una nova entrada, s'ha de clickar l'opció (icona) "Insereix un vídeo", seguidament et don 3 opcions, escolliràs la que més t'interessi i seguiràs les pautes segons l'opció triada, que pode ser:
- Inserir un vídeo emmagatzemat al nostre PC.
- Inserir un vídeo des de YouTube.
- Inserir un vídeo des del magatzem dels teus vídeos de YouTube.

2. Quan el vídeo que vols inserir al teu bloc, no el tens emmagatzemat al teu ordinador o tampoc el trobes a YouTube l'altre opció és:
En comptes de clickar el icona "Insereix un vídeo" s'ha de clickar l'opció "HTML". Anirem a l'adreça web on estigui el vídeo que volem i si ens dona l'opció "d'embedir" la clickarem i copiarem el "codi ember" per pegar-ho darrere d'un <br> a l'entrada del bloc. Si no ens dona l'opció d'embedir, haurem de buscar el codi ember que ha d'estar a altre lloc de la web.

Un cop el vídeo es inserit al bloc, pot ser que la seva mida no sigui la correcta. Per poder-ho modificar, fer-lo més petit o més gran, buscarem el <heigt> i el <width> del codi ember per augmentar-lo o disminuir-lo en funció del que vulgueu.
Tot seguit, hem continuat la classe, parlant dels treballs que s'ha de fer durant el semestre:

a) Publicació col·laborativa sobre comunicadors TIC: Es treballarà en petit grup (de 5-6 components) per aprofundir sobre un comunicador que tingui presència a la xarxa i que preferentment treballi temes TIC.

b) Entorn del concepte/dimensió Identitat i Territori: L’activitat consisteix a preparar una exposició oral en grups de tres persones, de 5 minuts de durada sobre un aspecte/dimensió del concepte de Identitat/territori. En aquest enllaç podreu trobar les pautes a seguir encara que, també les teniu al blink: http://pers.blanquerna.url.edu/jordisimon/pautaterritori2010.pdf.

Un altre tipus d'eina col·laborativa comentada a classe d'avui, ha sigut el "Twitter". Alguns companys de classe s'han plantejat la següent qüestió: Per què Twitter i no Twenty o Facebook? La resposta del professor ha sigut: perquè Twitter és obert i no n'hi ha tanta privacitat. Segueixes als que t'interessen o et segueixen a tu i no has d'agregar a ningú o t'han d'acceptar com seria en el cas de Facebook.
Sobre aquesta eina de col·laboració, tenim al "Suro" el següent enllaç per conèixer-la millor: http://www.eduteka.org/TwitterEducacion.php

La intenció de treballar amb aquesta tipus d'eina col·laborativa és anar creant poc a poc la nostra Identitat Digital i en el cas del Twitter, ens ajuda a la creació d'una identitat digital sòlida com a mestre.

Per finalitzar, varem visitar el bloc d'una mestra de TIC "Bitàcola de mestre TIC" creat per Anna Pérez, a fi d'analitzar el seu bloc i veure quins elements (vídeos, enllaços, textos, audio, elements picassaweb, powerpoint, etc.) el caracteritzava.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada