divendres, 21 d’octubre del 2011

Anàlisi d'una revista educativa

A seminari, hem treballat l'anàlisi d'una revista educativa, una eina molt potent i interactiva per a col·lectius de l'educació, futurs mestres (estudiants), familiars (pares, mares, tutors...), etc. Tot seguit, podreu veure una fitxa sobre la revista que vaig triar i les idees principals d'un dels seus articles: 
 
1.    Títol de la revista:  ESTRIS 
2.    Periodicitat de publicació: BIMESTRAL  -  Juliol/Agost 2011 - nº 180 
3.    Estructura de la revista:

a). SUMARI: resum de la revista
b). OPINIÓ:  articles d'opinió de psicòlegs, pedagògics, etc., sobre temes educatius.
c). D’ARREU: articles de caire general. Exemple: l'afectació de la crisi en els nens de 13 anys. 
d). CENTRE D’INTERÈS: Aquest apartat ens proporciona informació sobre centres d'interès. Com son? Que fan?. En aquest número (juliol/agost) ens parlava de centres voluntaris, en el número anterior, casals i esplais...
e.) L’ENTREVISTA: Tal com diu el nom de la secció, consta d'una entrevista sobre un tema educatiu encara que, l'entrevistat, no necessàriament és un mestre, psicòleg, pedagog, etc. En últim número, es fa l'entrevista a la Presidenta d'Ommiun Cultural i a l'anterior, es realitza a un escriptor/cineasta.
f.) CAIXA D’ESTRIS: Consta d'unes fitxes (semblants a receptes de cuina) que t'ajuden a crear activitats com: fer collage, construir jocs, etc.
g.) EN MOVIMENT: Consta de més articles de estudiants, monitors, mestres, etc., sobre temes interessants d'educació.
4.  Seccions fixes:
a).  SUMARI
b).  OPINIÓ
c).   D’ARREU
d).  CENTRE D’INTERÈS
e.)  L’ENTREVISTA
f.)   CAIXA D’ESTRIS
g.)  EN MOVIMENT

5.  Públic a qui va dirigit: Expert en l’àmbit educatiu (mestres, psicòlegs, monitors, etc.), estudiants i familiars (pares, mares, tutors...).
6. Línia de la revista:  Educativa, de divulgació d’un conjunt d’elements sobre el món de l’educació en el lleure. 
7. Article escollit:

Secció: EN MOVIMENT
Pàgina: 5
Títol de l'article:  "Coaching": formar i acompanyar 
Autor: Eva Queralt
Idees principals:
  1. "Coaching" una eina d'aprenentatge per al canvi organitzatiu i personal. Dit d'una altre manera més informal "procés d'acompanyament" - No es tracta d'aplicar un manual sinó de generar vivències amb el "coach".
  2. "Coach" és la persona que ajuda a optimitzar els processos i recursos per treure'n el màxim profit.
  3. Per a que un procés tingui èxit, s'ha de comptar amb un bon coach, una persona capaç de convertir les dificultats i reticències en estímuls.
  4. Es considera que un coach hauria de ser una persona amb formació i competència interdisciplinària capaç d'entendre els processos de desenvolupament de les persones i organitzacions en processos de canvi.
  5. Objectius del coaching:
  • L'organització ha de tenir clara la seva raó d'existir i defineixin les seves pròpies accions d'acord amb la seva identitat.
  • Han de disposar d'una manera ordenada de planificar i de gestionar els seus recursos.
  • Promoure el creixement personal i professional als seus membres.
  • Donar resposta adequada i sostenible a les expectatives de la població a la qual es dirigeixen.
  • Ha d'estar obertes als canvis que esdevenen al seu entorn.
  • Han de fer visible el treball a la societat.
  • I aconseguir, amb tot, que enforteixin la seva tasca i madurin com a organitzadors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada