dilluns, 17 d’octubre del 2011

Treball col·laboratiu: Google Docs


Repassem...

La classe del passat dilluns dia 10 d'octubre, va començar analitzar el bloc d'una companya i veure com treballava i el que havia après amb l'assignatura de GTIC. Recordeu treballar les etiquetes, els links en els textos, inserir imatges, vídeo, fer mapes de processos o esquemes en comptes de resums, etc.

Seguidament, varem entrar en el "Suro" per començar un nou treball col·laboratiu: "els documents de google".  Aquest treball no es podrà portar a terme si abans de començar, no s'ha creat un compte "gmail" a google.

Per Steven Combs
Google Docs és un programa gratuït que permet crear en línia, compartir i publicar diversos tipus de documents: de text, presentacions, fulls de càlcul i formularis.

Un dels majors avantatges d'aquesta eina, és que només l'has de crear una vegada i si ho vols compartir, no cal tornar-lo a enviar tants cops com modifiquis el document.
Moltes vegades, compartim documents per email, i si el vols modificar l'has de tornar a enviar modificat, duplicant els arxius i amb possibilitat de que no es guardin els canvis o el document es perdi. Si utilitzes google docs, sempre es treballarà amb un mateix document i si el vols compartir no ho tindràs que enviar cada cop que el vulguis modificar.

Per entendre-ho millor, veieu el següent vídeo:


Aquesta eina també té algunes limitacions, aquestes són:

1. Els documents de text només poden tenir fins 500KB més 2MB per imatges incrustades.
2. Cada full de càlcul pot tenir fins 10.000 files, 256 columnes, 100.000 cel·les i 40 fulls. Només es poden obrir 11 fulls al mateix cop.
3. Pel que fa a les presentacions, només es podran importar fins a 10 MB.

Veieu també, aquest manual:

Tutorial Google Docs elaborat per Educar (Ministreri d'Educació), professors: Pablo Bongiovanni i Rodolfo Osvaldo Alba
 
Breu introducció sobre google docs:



Comencen a fer l'exercici...

Bé, per començar a fer l'exercici, entrarem a la web docs.google.com. Un cop hem introduït les dades del nostre compte gmail, clicarem l'opció crear, i tot seguit escollirem el tipus de document que voler fer (document de text, presentacions, full de càlcul...)


1. La primera part d'aquest exercici serà crear i compartir un document de text.
En grup, hem escollit un tema "Alfabetització, nadius i immigrants digitals" i hem creat un document de text. 
Per fer-ho, hem clicat l'opció: Crear - Documento.


 a.) Un cop creat el document, l'hem compartit amb les persones del grup clicant l'opció "Compartir":

Afegirem tots els membres del grup i configurarem l'ús compartit per a que tots puguin editar el document.

b). Un cop editat, el publicarem al bloc. Clicarem a: "Archivo" i tot seguit "Publicar en la Web" copiarem el "codi embed" i ho enganxarem a l'entrada del bloc.

Resultat de l'exercici:



2. La segona part de l'exercici constarà de crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació

Es crea i es comparteix igual que el document de text, però en comptes de crear un document, crearem una presentació.
 
Un cop creat, els membres del grup hem editat una presentació relativa al tema que hem escollit pel document de text. Hem editat diverses diapositives, una portada, un esquema amb els apartats, imatges, vídeos i explicacions sintètiques amb els continguts més rellevants... 

Tot seguit, hem desat i publicat la presentació, sent aquest el resultat:


3. Per últim, hem  creat un full de càlcul i un formulari.

Tot i que la finalitat principal dels fulls de càlcul és la de recollir dades numèriques i posteriorment fer càlculs i gràfiques a partir d'aquestes dades, el fulls de càlcul de Google també es poden emprar per recollir informació a través de formularis.

Clicarem l'opció " Crear" - "Full de càlcul" per a que quedin reflectides les dades del Formulari que farem a continuació.

 

Li posem un títol i passem a crear el Formulari.  Tornarem a clicar l'opció "Crear" - "Formulario"
 

En aquest Formulari hem plantejat les següents qüestions:

Hem desat el formulari i el publiquem igual que els altres tipus de documents (text, presentacions, full de càlcul...)

Observarem com les respostes van quedant recollides en el full. Per acabar publicarem el full de càlcul.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada